Buro Bakker is nu onderdeel van ATKB. Andere naam; dezelfde medewerkers, projecten en locatie (Assen). Bereikbaar op 0592-313 389 Lees meer

Met behulp van grondradar is het mogelijk laagdiktebepalingen te doen van verhardingslagen. Zo kunnen asfaltdiktes en diktes van fundatielagen worden vastgesteld. Met behulp van de 3D-radar is het - door gebruik te maken van de hoge frequenties - zelfs mogelijk om de laagopbouw van een asfaltverharding over een groot oppervlak snel en efficiënt vast te stellen. Door radardata te valideren met een beperkt aantal boorkernen wordt een hoge nauwkeurigheid verkregen.

Door inzet van een grondradar, voortgetrokken door een wegvoertuig, kan het onderzoek met minimale belemmering van het verkeer worden uitgevoerd.

Road Doctor™ van Roadscanners is post-processing-software speciaal voor weg-/brug-/spoor-/vliegveldtoepassingen. Met Road Doctor kunnen survey-resultaten van de 3D-radar op een gebruiksvriendelijke en intuïtieve manier worden verwerkt en gepresenteerd. Dit kan onder meer door gesynchroniseerd weergeven van videobeelden, kaart en GPR-data met interpretatie en boorkerninformatie.

Figuur: 3D-radardata na processing in Road Doctor™ software van Roadscanners (bron: Roadscanners)